CSS DropDown Menu

Milyen gyakran kell edzeni ?

2012.06.06. 18:10

A hosszú távú siker elérése érdekében, eddzen rendszeresen hosszabb időn keresztül, 1-2 × hetente.
Legalább 1, legfeljebb 4 napos szünetet tartsunk az edzések között, figyeljünk az izomzat regenerációjára és szánjunk időt az egészséges izomfelépítésre.
Kevesebb edzésingerrel kevésbé jó eredményt érhetünk el, viszont a több, mint 3 edzés túledzettséget eredményezhet, amely teljesítménycsökkenéshez vezethet.

Hogy néz ki egy edzés?

Minden edzést 2 perces bemelegítéssel kezdjünk.
Célja az edzésre való ráhangolás és az egyes izomcsoportokat érő impulzusok erősségének beállítása az egyéni megterhelésnivo stressz szintjére.
A Wisconsin egyetem (Porcari van 2005) javaslata szerint, jelentős erőfejlesztés elérése érdekében 60%-os MVC-re (maximális tudatos összehúzódás képesség) van szükség. Hogy maximalizálja a sikert, magas intenzitást kell kiválasztani - a 10 szakaszból álló BORG skála értéknek felel meg „8” ( „nehéz”).
A bayreuthi egyetem vizsgálatai szerint egyértelmű összefüggés van az edzés intenzitása és a testformálás között.
A vizsgálat alapján (Boeckh-Behrens/Vatter 2003) világos tendencia állapítható meg:
Minél magasabb a kiválasztott intenzitás, annál gyorsabb az izomnövekvés és gyorsabb a zsírleépítés.
A 2 perces bemelegítés az alappozícióban történik.
Alappozíció: vállszéles terpesz, enyhén rogyasztott térdekkel, egyenes hát, mellkas előtt összekulcsolt kezek.
Ezt követően kezdődnek a gyakorlatok.